lørdag 18. april 2009

Vår

Lerkespore
Kuleprimula
Dagene går rivende fort. Og jeg som trodde pensjonisttilværelsen skulle bli latere !!! Med det varme været som er nå rekker jeg jo ikke gå over hagen engang, før plantene fosser fram. Prøver å fange inn de forskjellige som kommer opp, men det er jo nye nesten hver dag. Kuleprimulaen viser farge, den doble julerosen er i spretten, Eranthisen har satt frø allerede, en lerkespore har dukket opp, lurer på om jeg må flytte den, synes den ser mindre ut enn sist vår, og den blir jo borte etter blomstring. Hadde en gul også, men den ser jeg ikke enda.

Stien til kollen min blir mer snøfri for hver gang jeg er der, og det skal bli deilig å kunne ta frem joggeskoene. Vinteren ble snørik, men utrolig kortvarig, og det har jo stort sett vært fint vær siden jul, synes jeg. Nå er det å glede seg til å kunne gå noen topper (Ti-topper'n i Grenland) på bar mark.

Idag skal det ryddes ute rundt huset,(les leiligheten), sykkelen skal overhales og vinterdekkene skal vaskes. OG ikke minst PC'n skal til overhaling hos min sønn, som har litt peil. Og i kveld er det 50-årsfeiring til en venn. God helg.

1 kommentar:

Marit sa...

Ja, er det ikke deilig med alt som spretter opp av bakken?
Vår er bare herlig rett og slett!

Ha en fin helg!