torsdag 16. juli 2009

Data-trøbbel

Clematis Fascination er bare lekker.
Data er noe herk - iallefall når det ikke funker !! Har ikke fått åpnet mailen min på et par dager, og det er ikke moro. Og jeg som sliter med mavesyre for tida !!! Den blir neimen ikke bedre av dette !! Heldigvis kommer jeg på nett, takket være min sønn, og det ser ut til at jeg må ha mer hjelp !! I tillegg har jeg lånt lærebøker av ham om Excel, Word og Access, så her blir det ikke problemer med å få tida til å gå !!!! Jeg er jo bare selvlært, og VIL så gjerne lære mer, men det går treigt, ja.

Skulle klipt plenen, men heldigvis kommer det noen regnskurer av og til, så den får vente. Ellers er bedene fulle av stauder som gror så tett at det er ikke mye ugress som får plass. Og gubben har begynt å fylle sand i 'vollgraven', så vi må bare ha et par hengerlass til med sand. Håper vi har nok belegningsstein, og det skal bli godt å bli ferdig med dette prosjektet. Liljene begynner å slå ut 'håret' men navnene må jeg bare se langt etter, kanskje jeg finner noen notater et sted, pleier å notere ned hvor jeg planter hva, men må rydde i noen papirer, skjønner jeg.

Og Access har jeg tenkt å lære meg for å lage en database over planter (iallefall favorittene) i hagen. Spennende tider utover høsten, for jeg får vel ikke tid før høstregnet setter inn. Heldigvis er det forhåpentligvis en stund til, men det merkes at det blir mørkere om kvelden.

2 kommentarer:

Mia sa...

Sønner er gode å ha når det gjelder data, kan den :) Laget en database i acsess en vinter, men gida meg, jeg sluttet som vanlig å legge inn data etter hvert. selve byggendet var mer gøy. Go for it!! får du bare dreisen på dette med "entiteter" og annet så går det av bare farten.Excel plantelister har jeg vel også..kobblede worldark.. notatbøker.. nå prøver jeg blogg så får vi se.. problemet er at hagen er best om sommeren og tiden for databasen er best om vinteren.. Men et er sikkert, man føler seg litt mer on-line med ungdomene når man får taket på data.

Marit sa...

Ikke snakk om høsten enda, da Bjørg! ;-)

Det er ikke noe problem å få tiden til å gå, nei. Høsten er en fin tid til å oppdatere både det ene og andre. Det er bare å få gjort det da...Tiden går så fort synes jeg.