mandag 8. mars 2010

Fristelse-nytt bilde

Stakkars !!


jeg bare greide ikke å la være, MÅTTE bare ha den, snublet nesten da jeg fant den, denne vakre ranunkelen. Prøvde meg med en makro-sak, og den ser jo nesten ut som en georgine. Det som i tillegg skjedde, var at jeg lot den stå i bilen, godt innpakket (trodde jeg) til dagen etter, for jeg skulle ha den med opp på hytta. Det ble minus 17 den natta, og jeg torde ikke pakke den opp før jeg kom fram. Potta var bunnfrossen, de tunge blomsterhodene hang som slips, men jeg støtte dem opp med såpedispenser, og en håndkrem, men nei, de var ikke til å redde. Men knoppene kom og har sprunget ut, iallefall noen. Helt utrolig, så jeg har nytet den allikevel, de dagene jeg var alene på hytta.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ojsann. Ja den så jo litt pjusk ut men er vakker likevel. Syns jeg ser det hele for meg - såpedispenser og alt ;o)
Line

Mari Anne sa...

Så flott at du fikk nyttet dem likevel.

Ranuncler tåler ganske mye frost, men -17 er nok i meste laget. Særlig hvis de kommer rett fra en varm blomsterbutikk.

Hvis planta er herdet er -5 ikke noe problem. Kjempegodt alternativ til stemor. Også er de så søte.

Mari Anne sa...

Jeg ser at innlegget mitt kommer inn med dato 8.mars og kl. 23.27 :-O Da sov jeg godt i sengen min.

Har du riktig tidssone på bloggen din? Sjekk: Tilpass - Innstillinger - Formatering. Et stykke ned står det tidssone. Der skal det stå Oslo (enda du bor i Skien ;) )

Bjørg 47 sa...

Takk skal du ha, har prøvd å rette opp tidssonen.

Marit sa...

Nydelig ranunkel! Den så ut som en georgine ja, men hva gjør vel det? Lekker farge på den :)