søndag 28. november 2010

Å rive ut sjela ...


NÅ skal det ryddes, gradvis, men skritt for skritt er jo heller ikke dumt, for jeg finner ikke 'noenting' på loftet !!!! Denne gang er det gamle håndarbeider, har nå kastet gamle broderimønster, det fremskaffer mange minner, siden jeg i 25 år av mitt liv hadde brodering som hovedhobby. Brodergarn har jeg plukket ut, noe er også i ull. Og hadde jeg visst om noen som kunne bruk edet ???? Helst i nærleiken, da, for det koster jo så mye å sende. Strikkegarn har jeg kvittet meg med tidligere, men har et par slike bambusoppheng-greier til store oppheng. De kan vel brennes !!

Var på en julemesse i går , og registrerte at broderier var det ikke lenger, skjønner at jeg begynner å bli gammel. Selv ikke hekla julebrikker var det avsetning på !!! Det ble en vemodig adventssøndag, men så deilig å bli kvitt det fra loftet !!!!

Ute snør det i minus 7, og jeg har nok ikke lyst til å gå ut i dette været, pinglete, men ....

3 kommentarer:

Marit sa...

Sånne burdahefter husker jeg min mor kjøpte. Hun var ivrig både til å sy og strikke. Men det er godt å få ryddet opp ja, så jeg skjønner godt at du vil kvitte deg med de.
Her har det kommet 15 cm med fnugglett snø så langt i dag. I morgen kommer kulda for alvor tror jeg. Kos deg innendørs, det er ikke så veldig deilig ute i dag.

Red Hobbitt sa...

Skjønner godt at det er vanskelig å kaste, men så blir det så utrolig deilig etterpå.
Hadde også en raid og kastet gamle mønster, men de aller eldste tok jeg vare på.
Har også donert bort litt garn til ei som strikker dukkeklær, godt å kunne gi til noen og ikke kaste alt.
Ønsker deg en fin søndag videre.

Linnemi sa...

Det må da være noen som kan overta det? Kaste og brenne brukbare ting??