onsdag 9. mai 2012

Årets plantebytte

Porsgrunn HAgelag hadde sitt plantebyttemøte på Mule Varden i ettermiddag, og vi rakk å avvikle det hele før det begynte å regne. Jeg skulle egentlig ikke ha noe, men tenkte på hyttehagen, og jammen fikk jeg med meg noen planter allikevel. En Heuchera micrantha 'Stormy Seas' var navnet, de andre var mer vanlige uten navn, et lammeøre, en navnløs Hosta, en revebjelle (angivelig hvit med prikker), et par 'puteplanter', og et par pepperrøtter. Sistnevnte har jeg aldri prøvd, og fikk anbefalt å ikke høste iår, heller la dem få 'etablert' seg, og vente til neste år med høsting. Det er noe med at når jeg ser planter, blir det slik rykking i hendene !!!!!!!!!!!!!!!!

2 kommentarer:

Margrethe sa...

Ja det er utrolig vanskelig ikke å plukke med seg fristelser når de først er der. Min erfaring er at når jeg "bare skal se", så kommer jeg hjem med like mye som vanlig. Men det gjør jo så godt for både kropp og sjel. Så da får det bare bli slik. Lykke til med dine nye planter :-)

Marit sa...

Dere er alltid så tidlig ute med plantebytte! Her skal vi ikke ha planteauksjon før i slutten av mai. Det er alltid spennende å være på plantebytte, for det kan jo være en godbit eller to der...
Ha en fin dag!