lørdag 27. oktober 2012

Haging i mørketid

Det er vel slik for mange, at vinteren er bloggtørke. Da er det mest inneplanter. For tiden står mine orkideer mer eller mindre avblomstret, men jammen ser jeg to av dem kommer med blomsterskudd. siden det tar sååååå lang tid til de blomstrer, så har jeg dem vel i blomst til jul !!! Jeg har også fire slike bladkaktuser, novemberkaktus tror jeg, og den ene hadde jeg tenkt å kaste, men jammen setter den knopper, så jeg får vente, da. Vi er så mye på hytta nå når vi er blitt pensjonister, så orkideer og slike kaktuser er ypperlig for meg, siden de trenger vann bare en og annen gang. Har forresten tre Hoya, som får samme behandling og blomstrer lenge når de først begynner. Ellers er det hviletid i hagen min. Gleder meg til snøen dekker.

7 kommentarer:

Marit sa...

Ja, det er vinterstid i hagen her også nå, hostaene er slappe og frosne. Men inne er det ikke mindre enn 7 novemberkaktus som blomstrer nå og en påskekaktus som må ha tatt feil av årstiden! Ha en fin helg!

Tove Kristin sa...

Vinteren har overtatt her også nå, men da vokner nesten andre ting til live, tenker da på kosen i hagen uten at spesielle gjøremål må gjøres. Samtidig lages det ting av det som er samlet ved fjor og fjære.
Løker er satt og den gleden gleder jeg meg til.

ønsker deg ei flott helg.

MarJE sa...

Ja det er full vinter hos meg så no får hagen kvile til våren.
Men i dag fekk eg opp fuglehuset mitt så småfuglane kan få seg litt godsaker i vinter.
Har mange orkidear som kjem med nye blomster no. Sette dei vekk på eit litt kjølig rom og det har gjort underverker.
Novemderkatusen trur eg det gjeld å gløyme ei stund, då er den snar å sette knuppar :))
Ha eit trivelig helg og kos deg.

Garden Living sa...

Snøen må ikke dekke helt enda da :-) Mye løk å legge!
Ja det blir litt tørke på denne tiden, men det er godt med litt pause også, da blir vi skikkelig gira når våren kommer!

Hagetjelden sa...

Ja, her er snøen også kommet, og mørketiden står for døren. Det kan være godt med en pause, men hagen er vakker om vinteren også!
Ønsker deg en fortsatt fin helg.

Vivishagerom sa...

Det blir slik for oss hagegale, at når høsten kommer så blir det mindre å blogge om. Her er det ikke helt vinter enda, og jeg håper den fortsatt lar vente på seg!

Ønsker deg en ny fin uke! Klem

Bille sa...

Det er jo egentlig fint at det er hagesesong og pause. Oppdaget nylig at en inneplante har blitt helt oversett i hele sommer, så nå er det visst tid for livredding her hos meg :D Aldri fred å få...