fredag 12. april 2013

Vårtegn ???

Det er neimen ikke lett å finne tegn på vår. Fant noen Eranthis og et par krokuser i bed i hagen i snøværet før jeg dro på hytta, og fikk melding om at det regner der nå. Det er bra, så kanskje snøen forsvinner raskere.
Skulle oppdatere heading-bildet her, men det er så tregt bredbånd at det går visst ikke å laste ned bilder. Får gjøre det når jeg kommer hjem på mandag.
Her rundt hytta er det bare snø og is, så skal jeg se noe til våren her, må det bli i noen blader, eller noen nettsteder, og det er det mange av. Nesten så jeg griner når jeg ser innlegg om blåveis og andre vårblomster, men får bare smøre meg med tålmodighet.
Hostakurset og visningen av mine bilder tror jeg gikk greit, kanskje jeg kan vise dem på ett og annet hagemøte i fremtiden. Ikke at jeg har fine bilder, men det er moro å vise frem de jeg har, og kanskje gi tips til nyere hageeiere. Erfaringer fra et langt hageliv kan jo komme noen til nytte. Iallefall håper jeg det.
Gleder meg til å se Hostaene våkne til liv igjen, de fleste har fortsatt et solid dekke av snø. Sukk.

2 kommentarer:

Marit sa...

Så bra at det gikk fint med hostakurset ditt! Ja, erfaringer fra et langt hageliv er ikke å forakte
;-)

Det er veldig lenge til jeg ser noen hosta her også... :-(

Ha en fin helg på hytta!

Elin sa...

Så spennende med hostakurs og fremvisning av bilder fra hagen. Og det fotokurset skulle jeg gjerne vært på. Skien hagelag??
Jeg kjørte forbi Skien i går, og der var det omtrent bart i forhold til her i Drangedal...
Har du lyst til å være med å vise oss vårtegn? Vi legger ut et nytt innlegg om vårtegn hver søndag og det er så kjekt å se forskjellene her i landet:)
http://ihagenvedskauen.blogspot.no/2013/03/vartegn-2013-utfordring.html

Hilsen Elin