torsdag 14. mai 2009

Opptelling av Clematis


Det ser ut til at 10 stk av 70 har sagt takk for seg. Noen kom heller ikke sist år, og noen er kanskje litt treige. Da kan jeg kjøpe 10 nye !!!!!!! Passer bra siden vi skal på hagetur til Sverige/Nisses Vekster som har utrolig mange forskjellige. Det som var en overraskelse var at Fascination ser ut til å stortrives. Den var et FUNN ifjor, da jeg hadde den i potte på verandaen, og plantet den i bed på høsten. Det kan jeg jo gjøre med en nyinnkjøpt i år også. Har allerede laget en liste over hvem som er mest attraktive nye, så får vi se hva det blir til.

Pelargonier er kjøpt til kassen på verandaen, kun rosa iår også, men har tre forskjellige rosanyanser, og tror jeg skal ha en til. Må jo engang lære å fylle kassen skikkelig !!

Ellers gjenstår nå den avgrensingen av skråningen mot vest. Det er egentlig en mannfolkjobb, men det ser ut til at jeg må gjøre den selv. Må skjøre bort noen røtter som er store som oksenakker, men 'kommer tid, kommer råd !!

Det var handledag på Heistad for hagelaget igår, og jeg kom hjem med C. Huldine og C.Star of India. Så var det å finne ut hvor de skal stå !!!!

3 kommentarer:

Marit sa...

70 stk.? Ja det var ikke lite. Vi har alle våre diller, og jeg kjenner meg igjen i store antall... ;-) Men det er jo synd at noen av de dør ut for deg.

Bjørg 47 sa...

Slik er det bare. Noen ganger skyldes det dårlig stell, for lite vann, kanskje, og jeg har et avslappet forhold til det. Det hender jeg kjøper den samme igjen, men da kan du være sikker på at den kommer neste år, så jeg har et par stykker jeg har to av. En antakelig alpina har sådd seg, og jeg er spent på hvordan klokkene blir !! Skal nok legge ut et bilde når de bare vil springe ut !!

Ruth sa...

Hei
Kan du gi meg nettadressen i Sverige hvor jeg kan få kjøpt klematis? Finner ikke de sortene jeg vil ha i Norge.

Mvh Ruth Hansen