tirsdag 12. mai 2009

Våren i hagen


Det er noe med hagefølelsen når røde tulipaner blomstrer sammen med gule 'prestekrager', blå perleblomster, narcisser i gult eller hvitt, det er da man føler seg RIK., og tenker at neste år må det være flere røde tulipaner !!! Alltid noe en kunne tenke seg annerledes, selv om jeg synes bedene er fulle av planter jeg setter pris på. Ingen liljebiller ennå, tre snegler hittil i år, men så har det heller ikke vært direkte fuktig vær ennå, heller.

Tok en runde idag, og jammen har det kommet noen søte små rosa linnea ?!! og en Brunnera, tror jeg det må være. Kan ikke huske at jeg har hatt den før?!! Liljene er på god vei, likedan over halvparten av Clematisene (jeg har ca 70) og Hostaene titter også opp, Peonene står rødstilkede, og trådpeonen har seks knopper, tror det var det samme i fjor. Plenen er klipt for første gang iår. Og jeg fikk satt 50 poteter idag. Er noenlunde ajour !!

3 kommentarer:

Gunilla sa...

Fantastiskt vad det kommer att blomma hos dig. Trädpioner är ju så fantastiska.
Potatisen får nog vänta minst tre veckor till innan den får komma i jorden.
Jag väntar med spänning att få se alla dina clematisar.
Ha en fin dag

Gunilla

Bjørg 47 sa...

Blir det regnvær en dag, må jeg bli ferdig med denne alfabetiseringen min. Kjøpte forresten to nye idag !! Star of India og Huldine ! sukk !!

Mia sa...

Enig i att tulipaner og gule "prestekreger" er flotte med perleblomst. Bare synd att det varer så alt for kort tid. Trådpion høres spennende ut. Kan det vare det samme som vår svenske "dillpion"? Legg gjerne ut en bilde når de blomstrer :-)