fredag 26. juni 2009

Tropevarme





Jeg lider meg gjennom slik tropevarme. Tåler ikke varme, og lurer på hvordan dette skal gå på buss en hel uke. Kanskje det er kaldere i Sverige !!!?? Godt at gubben skal være hjemme, så noen blomster får vann. Prøver ikke å ha så mange krukker og kar, så det går sikkert bra.

Peonene 'slo ut håret' i en jafs, omtrent alle på en gang. Og jeg gleder meg daglig over de to Meconopsisene mine. Blir ikke mett av å betrakte denne spesielle blåfargen. Rosen Aicha har blomstret en stund, og nå ser jeg både Celestial og Complicata viser sine første blomster. Det er litt stillstand i Clematisene, nå er det kun Fascination, Tangutica og Recta som blomstrer, og en gjenblomst på Propertius. Fikk forresten noen Paeonia Tenuifolia av en dame forleden, som jeg har fått i jorda, håper gubben vanner dem, må skrive huskeliste, tror jeg.

Noen av Hostaene har blitt for store, så jeg må dele noen til høsten. Ikke vært mye sniler ennå, men halve bladet på en plante er borte, klipt bort !!!!, lurer på om det kan være en bille, eller larve, skal se nærmere etter i kveld.

Kun en natt til jeg drar til Sverige, uten mann , men med 38 hagegale mennesker !!!

1 kommentar:

Marit sa...

Nydelig peon du har der, hvilken sort er det?

Ha en riktig hyggelig tur, og hils til Inger Lise fra meg. Hun og mannen var hyggelig å ha på besøk her i Hvittingfoss hagelag :-)