søndag 14. juni 2009

Tur til Kongsberg

Det ble en begivenhetsrik tur til Kongsberg. Har vært hos Bodil et par ganger før, og hagen hennes er utrolig flott. Vi vandret til nabo'n , som ikke var hjemme. men som har anlagt dam og bekk, og den var flott, så den under oppføring ifjor. Og så mange flotte Meconopsiser der, sikle, sikle. Så kjørte vi til en hagedame, Aud, som hadde en veldig bratt hage, men du verden så flott med planter som hadde grodd seg tett sammen uten at det ble rotete. Veldig takknemlig for å ha besøkt denne hagen. Og ikke minst, hun hadde disse Meconopsisene overalt i hagen !!!!! Sukk ! Jeg får bare håper at mine frør seg også !! Vi var også innom hagen til Wenche, som hadde en flott Trepeon med sikkert 40 blomster !! Måtte bare se den, sa Bodil.

Siden jeg skulle overnatte for å kunne se over Skrim med et glass (eller flere) rødvin, ble det en hyggelig kveld på verandaen hos Bodil. Vi spedde på med litt Kongsberg-akevitt, som smakte veldig godt til Racelette-mat.

På vei hjem hadde jeg tenkt meg innom Iris, men det plaskregnte, så jeg måtte utsette det. Så var det hjem, pakke til hyttetur, og sitter nå på hytta og nyter fuglesang og utsikt over vannet Drang med Fyresdalfjell i bakgrunnen.

Her oppe har jeg plantet overskuddsplanter, utvidet bed for å få plass. Potetene hadde kommet igang, og rabarbraen ser ut til å overleve. Likedan disse jordskokkene som jeg fikk av AA på Kleiva. Spennende. Noen fjellhagefrø har spirt, og jeg håper noen vil trives her oppe.

Og det er bare 14 dager til Sverigeturen !!

1 kommentar:

Marit sa...

Du er hjertelig velkommen en annen gang du farer forbi her. Men i regnvær er det ikke noe hyggelig å være på hagebesøk hverken her eller andre steder. Bodil har en flott hage, ja!