tirsdag 10. november 2009

Frekt

Toppen av frekkhet - NATURSVIN ?

Jeg trodde ikke mine egne øyne da jeg kom opp til hytta vår ved Venstøptjern, og fikk se at noen hadde laget bål rett utenfor !!!!! Ikke at det er så ryddig der oppe, særlig fordi jeg har latt min far råde der de siste årene, men man kan da ikke lage bål rett utenfor annenmanns hytte !!!!!!!!!!!!!!!!!! Brygga er i oppløsning, men heller ikke det er grunn nok, fordi grasset er slått i hele sommer, og vitner om at hytta fremdeles er i bruk !! Merkelige 'naturmennesker'.

Jeg var oppe og tømte musefeller, kokte kaffe, fyrte på peisen, og synes det er verdens fredeligste plett. At jeg har hatt ungdomstida der, og kan mimre noe, pluss at jeg rydder og rydder, er en nødvendig 'lise for sjelen', som det så fint heter.Det har vært tømmerhogst rundt ved hytta i høst, veien er helt ødelagt (men er lovet utbedring til våren), og det har blitt lyst og trivelig. Gleder meg til å ta fatt på opprydning etter tømmerhogsten. Jeg greide til og med å hogge noen fliser til oppnøring, men er veldig forsiktig, for det er ikke mobildekning .

Rydder hjemme også, må bare kaste endel, men ikke lett. Det meste får en oppholdspeeriode på Solstad før det til slutt blir kastet der også.

3 kommentarer:

Randines hageblogg sa...

Er enig i at det er frekt å tenne bål og rote utenfor andres hytter.
Det høres ellers ut til å være fint sted å være.

Mia sa...

Nokk er det frekkt!! Hvilke svinginger i livet, først glede her under og siden dette.. Jeg pleier å få ryddet når det er noen som samler lopper, det føles bestandig lettere å kvitte seg med brukbare ting da, i stedet for å slenge, men noe må jo ut da,hver gang man tar noe nytt inn i huset..

Mari Anne sa...

Jeg vokste også opp med Venstøptjern. Jeg er kanskje litt yngre enn deg (1967) Vi var der alle somre og det var ikke så mange andre der. Vi lånte "Setre" av Eriksrød. Bildet ditt viser ikke så mye, men jeg tror dette må være lengst inn i "tjenna". Da har vi lagt robåten til der flere ganger, men vi laget aldri bål, så klart. Jeg husker best da jeg falt i vannet der. Skulle bare vaske noen kongler.