fredag 13. november 2009

स्नर्ट vinter







Der var disse tegnene, igjen, Kan noen si meg hvordan jeg blir kvitt dem ??

Dette skulle først og fremst være en hageblogg, men har vel blitt mer enn det. Nå går vi vinteren i møte, lite å finne i hagen, men inne kommer og går det i planteriket. Azaleaen jeg fikk av mine tidlgere postkunder , pynter opp, Orkideer kommer med blomsterstengler, tre av fire, faktisk, novemberkaktusene er i full blomst, en hengende og en stående, og tulipanene jeg måtte kjøpe i mangel av noe annet, står nå nesten som roser. Så ble de til mer glede enn jeg hadde tenkt. Men denne helgen kjøper jeg rosa roser. Det får da være måte på. Ser til min forundring at det er mye tulipaner i butikkene !!! Det er blitt med dem som med appelsinene : som i min barndom hørte kun julen til (tulipaner hører til våren, selv om jeg kjøper hvite til jul !!!)

Det er antakelig noe med alderen !!!

2 kommentarer:

Mia sa...

Det er tur vi har planter inne også, så ikke abstinensen blir alt for hard. Hos deg blomstrer det jo også. Hvilken trøst i høstmørkret :)
Om det ikke er du som skriver disse tegnen er jeg redd for at du har fått inn noe 'søppel' i bloggen, men hvordan man blir kvitt det aner jeg ikke..

Linecas have sa...

Ja det er tulipaner ibutikkenene nå, gleder meg over det fordi det er første tegn til at den nye sesongen nærmer seg med stormskritt. Det blir nok et tulipan bukett på bordet her snart tenker jeg. Til jul har jeg alltid hvite. Hører med det ja.
Plantene inne har fått en ny tilværelse her. Vi har fått varmepumpe så nå vanner jeg dobbelt så mye som før.