tirsdag 5. oktober 2010

Legging av høstløk 2


Og så måtte det komme regn, og jeg som tenkte at jeg måtte få løkene i jorda, hadde en liten opptelling, og jammen skal 252 stk løk i jorda, i min lille hage !! Jeg var ute i ettermiddag, gravde opp stauder som må vike for flere Hosta, blir nok færre planteslag i hagen etterhvert. Tiloversplantene havner på hverdagshytta, kanskje jeg skulle spandere noen løk der oppe også, men jeg er der ikke før langt utpå våren, siden veien ikke blir brøytet om vinteren, og jeg liker ikke å gå på ski lenger. Veien langs vannet ligger i skyggesiden, og snøen går sent, dessverre. Da er det vel kanskje påskeliljer som kommer senest ?!! Jeg fant ganger og hull etter jordrotter, tråkket til der jeg fant hull, og har hatt ute musegift i boks, den er hvertfall spist av. Jeg har nesten vondt når jeg røsker opp disse forglemmegei plantene, kmen de tar jo over det meste. Og krypsoleien har også hatt gode dager, men det blir mindre etterhvert. Spennende uansett med mye løk. Jeg gravde opp tulipanene i vår, så det er bare noen påskeliljer, og noen krokus, og noen eranthis, og noen snøklokker fra før. Må sette noen merkepinner tror jeg, det var kjekt med merkepinner på påskeliljene nå når flere løk skal i jorda, men hvor sto tarda-tulipanene ??

Ingen kommentarer: