mandag 8. november 2010

Novemberkaktus


Jammen er den for engangs skyld i rute, siden jeg har planter i vinduskarmen som tåler tider med tørke, er disse bladkaktusene midt i blinken. Og et par orkideer har kommet med knopper, men det tar jo ÅR OG DAG før de blomstrer !!! Men så tar de det igjen ved å blomstre veldig lenge.

Ute er det iskald vind, blir ikke overrasket hvis det er hvitt i morgen tidlig. Var ute og ryddet litt utenfor gjerdet i borettslaget vårt. Det er jo bare vi som bryr oss med hvordan det er utenfor gjerdet. Merkelig.

Da ble jeg kvitt bøkene mine, to er sendt og de andre venter på ei som skal hente dem. Greit å få ryddet litt opp. Så får jeg se om det er vær til mer rydding utover, vanskelig å være inne og rydde, hvis været er fint. Og denne høsten har det vel vært flere fine dager enn uværsdager.

2 kommentarer:

Asbjørg sa...

Ser ut til å bli masse blomster der,fin farve!

Marit sa...

Novemberkaktus er hyggelige planter. Jeg har den som du har og tre andre farger. De er så trofaste og krever så lite stell.