tirsdag 24. april 2012

Flytting

Clematis Guernsey Cream Luking og atter luking. Nå er jeg nesten 'rundt' men med litt regn en dag innimellom, vokser ugraset fortere enn ...... Jeg plantet en Clematis Nelly Moser utenfor verandaen for noen år siden, den har vært 'død' siden da. I den tiden jeg 'samlet' på clematis hadde jeg Guernsey Cream som min flotteste. Gubben skar den hardt ned det året jeg brakk ankelen og ikke kunne gjøre stort i hagen det året, og den har siden vært lunefull og fornærmet, og har ikke villet 'komme'. Iår har jeg sett den har ombestemt seg, og nå har jeg flyttet den til utenfor verandaen der Nelly Moser sto, for den var jo 'død' !!!!! Men da jeg grov opp N.M. så var det jammen noen skudd. Da fikk den ny plass der Guernsey Cream sto. Det blir en spennende vår !!!! I tillegg hadde jeg en C. mandschurica, den er hviot med små blomster. sist år ble den veldig stor, så nå flyttet jeg den til bjørkestubben i Det Hvite Hjørnet. Så får vi se da, om denne flyttingen går bra. Jeg har aldri vært god på å flytte planter, men kanskje hagen blir 'ny' ??!!

2 kommentarer:

Gry sa...

Lykke til med flyttingene! Vi får håpe de setter pris på omtanken!

Mariann sa...

Nydelige klematiser! Guernsey Cream var lekker. Jeg har også C. mandschurica, men sneglene er helt vill etter den i det den kommer opp om våren.
Håper det går fint med flyttingene hos deg.