onsdag 19. august 2009

Prosjekt hagegang

Det nærmere seg !!

Før -

og nå !

Det nærmer seg ferdig !! Og jeg sliter med skråningsbedet som har vært forsømt i lengre tid. Men du verden så moro at det endelig ser ut til at hagen blir i orden igjen. Tenkte å så plenfrø før vi drar på ferie, så kanskje den spirer i høst. Nå må jeg 'samle' de staudene som har frødd seg og som er over hele bedet, særlig noen Veronica som blir altfor høye. Underveis i omleggingen er det blitt til at i kanten oppe mot verandaen blir det Hosta, med Clematis utenfor, og da kan jeg vel kanskje ha høye stauder utenfor der igjen. En Monarda står aldeles feil ved en nydelig rød liten prydlønn, det var godt å få den fjernet derfra, jeg fikk helt vondt i øynene en stund. Men siden mannen i huset er glad i å plukke til buketter (til jobben!), må jeg ha noen høye stauder til det bruk. Har kjøpt noe jord til å forbedre den gamle, som det ikke er allverdens kvalitet på.

Kanten nederst i bedet skal (om noen år) ha slike 'puteplanter' som skal henge utover. Det er i allefall drømmen. Det er blitt enda mindre plen, og det ser ut til at hodet mitt allerede har planer om ingen plen i det hele tatt. Mannen vil også steinlegge fellesområdet under klessnora (på vår bekostning), men da må vi ha gravemaskin, iallefall minigraver. Det får bli hans 'pensjonist-prosjekt', tenker jeg, og da ligger det et par år fram i tid.

Dagen idag er til for å jobbe i skråningen, og hvis pensjonen er kommet på kontoen, må jeg hente de siste kantsteinene. Godt å være pensjonist !!

2 kommentarer:

Marit sa...

Så flott det blir! Dere får det virkelig til. Sånne gangstier kunne jeg godt tenke meg selv :-)

Margrethe sa...

Hva er en hage uten et eller annet prosjekt på gang :-)! Og det som er så kjekt med disse prosjekta, er jo at de må "gå seg til" underveis. Dette ser veldig fint ut. Ser fram til at du legger ut macro-bilder. Jeg synest det er vanskelig å få til, men med trening kommer det vel. Lykke til med ditt nye objektiv.