onsdag 19. august 2009

Viktig melding til alle hagere

Viktig melding til alle som skal 'gjøre om' noe i hagen : TA BILDER TA BILDER

Nå står jeg på 'hue' i denne skråningen min, graver opp alle tidligere stauder, det er forsåvidt greit, MEN hvor i huleste står Tidløsene mine ??????????????????? Bladverket er jo borte forlengst, og merkepinner har jeg selvfølgelig ikke, selv om jeg jo har visst at dette arbeidet sto på 'lista' for høstens gjøremål. Noen løker av krokus og tulipaner dukker opp, men de tror jeg jeg setter i en 'haug' på hytta, og så må jeg få ned nye. En peon som aldri har 'kommet seg' leter jeg fortsatt etter, nå skulle den få bedre jord, eller forresten kanskje flytte den like gjerne til et nytt sted, og vips, mens jeg sitter her nå, vet jeg hvor den skal stå !!!!

Det er meg i et nøtteskall: Veien blir til mens jeg går !!!!!!!!!!!!!!

4 kommentarer:

Miamaria sa...

God påminnelse. Det er lurt å ha oversiktsbilder fra forskjellige tidspunkt på året. Hvert år... (Siden man flytter på ting.) Men har man vett til å TA disse bildene? Litt for sjelden...

Bjørg 47 sa...

Nemlig, vårbilder har jeg, og enkeltbilder av disse nakne jomfruene mine, men til nå har jeg ikke funnet en eneste en, og de skal jo snart være i jordskorpa !!!!!!!!!!!!!!!!

Mia sa...

Der er jo akkurat det som er problemet, jeg husker ikke hvor noe er, ille nokk når jeg prøver å huske hvor staudene jeg satt for tre uker siden ble av.. na ja, i sommer har jeg faktiskt tatt en god del bilder - på nært hold og det hjelper lite. må nokk huske på flere helhetsbilder fremover, også om våren som du sier :)

Villrose sa...

IIIIK! Nå lurer jeg på om jeg har plantet noe oppå de fine tidløsene..

Her er det rett og skltt "survival of the fittest". Planteskiltene mine har jeg funnet ut er for små. De blir raskt overgrodd.