mandag 4. oktober 2010

Legging av høstløk



Egentlig er jeg ganske god på å få endel løker (les:altfor mange) i jorda om høsten, derfor har jeg en brukbar vårhage !! Også iår har jeg bestilt endel løk, husker aldri helt hvor mange eller hvilke, det blir mer etter innfallsmetoden. I helgen satte jeg noen tulipaner på hytta, i håp om at ikke alle blir harepusmat. Noen krokus skal også ned der oppe, så får jeg håpe at jeg ikke brekker bein neste vår, og ikke får sett dem før de er avblomstret !!!

Ellers må jeg ta et skippertak i hagen hjemme, det har vært såvidt nattefrost så peonene er 'svidd' og kan skjæres ned, da får jeg vel plassert noen flere løk. At jeg har nogle Hosta som også burde vært i jorda, er en annen ting. Og jeg fikk plutselig en ide hvor de skal plasseres !!! I tillegg skal jeg snart en tur til England, og det kan bli Hosta-spennende !!

1 kommentar:

Marit sa...

Ja, det er lurt å legge ned vårens vakreste eventyr nå, ellers blir det jo ikke noe. Du er jammen heldig som skal til England! God tur til hostaland da ;)