onsdag 31. august 2011

Er det blitt høst ?

En kunstig Georgine.

Gradestokken viser 5 grader i dag tidlig, er det blitt høst alt ?? Det er jo alt for tidlig.
Jeg er hjemkommet etter ferie, og hagen bærer preg av 2 1/2 ukes fravær. Mange flotte ferieminner, om enn ikke så veldig hagerelatert. Vi syklet i Cornwall iår, i et helt fantastisk flott vær, og jeg så mange flotte hager underveis, men kan jo ikke stoppe hele tida, da. Toppen for meg var igjen en tur til Sue Proctors hage utenfor Huddersfield. Et paradis for meg som er Hostafrelst !!! De er iår i 'The Yellow Book' som er noe av det gjeveste i England, og jeg er glad jeg kjenner dem. Mange fristelser her, ja. Med et utvalg på ca 400 forskjellige Hosta, kan man nesten få abstinenser. Og nytt for meg var at de brukte saueull mot snegler !!!! Kunne kjøpes i hagesenter. Lurer på om det finnes i Norge ??

1 kommentar:

Marit sa...

Ja, du har vel fått sett så mye hosta at du har fått sett nok for i år kanskje? ;-) Saueull mot snegler har jeg ikke hørt om før. Virker det altså? Det må vel komme av at ulla er vanskelig å komme over kanskje?