mandag 26. april 2010

Hva blomstrer i vinduskarmen - nå !!

Orkide
ukjent Pelargonium
P. Dronning Ingrid
P. Lord Bute
Epiphyllum

Det er virkelig en fornøyelse å kunne beundre den aller første blomsten på en Epiphyllum . Jeg fikk et par stiklinger av en postkunde før jeg sluttet som postbud, utrolig stygge og uregjerlige planter, MEN for en skjønnhet når de blomstrer !!!!!

Ellers blomstrer tre av fire overvintrede Pelliser, og Novemberkaktusen blomstrer nesten alltid, bare den får litt vann.

Og Orkideen jeg fikk da jeg hadde lungebetennelse forrige jul, den gjenblomstrer med sine store blomster(er ikke sikker på navnet). Det er moro når de vil gjenblomstre, men du verden for en tålmodighet man må ha. Nå har jeg endelig forstått at jeg å ha planter i vinduskarmen som skal ha vann kun en gang i uken, da er det ypperlig med bladkaktuser og orkideer !!

Nå skal det angivelig være bare 9 dager til jeg blir kvitt gipsen, hurra!! Nedturen vil bli om jeg får gågips !!

2 kommentarer:

Margrethe sa...

Er det ikke kjekt med overvintrere som kommer i blomst igjen! Dobbel glede. Her blomstrer også Pelargoner og Orkideer. De kommer i tur og orden.
Håper alt går bra når du får fjernet gipsen, og at du får en fin vår.

IngunnBW sa...

Så mange søte blomster i vinduskarmen din :) Tvi tvi for gipsfri mai!