torsdag 11. februar 2010

Hagen min 11 februar 2010

Hostakanten mot nord

Hagen sett fra verandaen min

Inspirert av en bloggvenninne, føyk jeg ut og tok to bilder av hagen min. Så var det å få gjennomført et nytt bilde neste måned, med ca samme vinkel !!! Denne kalde morgentempen på opp mot 16-18 minus tar nesten livet av meg. Det må ha noe med alder å gjøre, har aldri vært så plaget av kulde som nå. Men når sola skinner og det nærmer seg varmegrader der den skinner, da får man vårfornemmelser, ja !! Har sluttet med såing, både av plass- og pass-hensyn, men kan fremdeles lese frølister som andre leser romaner !! Etterhvert kan man endel latinske navn, og det er en fornøyelse vite hva som skjuler seg bak de fleste navn.

Ellers er det vinduskarmen som er hagen, der kommer gjenblomstrende orkideer, noen Hoya har tatt feil av tid og lys, satt knopper, men de visnet så bort. Ja, ja, de kommer vel senere. Får se om jeg får pottet om noen en dag.

2 kommentarer:

Marit sa...

Her har det ligget på minus 20 de siste dagene. Fryktelig kaldt, ja!
Jeg har ikke sluttet å så, og merker plass panikken brer om seg.

Hagen din ser fredelig ut nå, men jeg er sikker på at det er ikke så lenge til før løker titter opp av bakken hos deg!

Margrethe sa...

Ingen dum ide å ta bilder i samme vinkel av hagen hver måned. Den ideen må jeg låne. Her på vestlandet er vi så smått begynt å se noen plussgrader inn i mellom. Men jeg våger ikke håpe på at snøen forsvinner enda.