tirsdag 1. juni 2010

De første Clematis




Nå når løkblomstene sier takk for seg, blir det så 'grønt' i bedene. Forglemmegeiene viser jo litt farge, men det blir et lite opphold i blomstringen. Jeg strever litt med dette, men får det vel til ... en gang...

Noen Clematiser viser farge, hos meg er det alpeclematis, Alba Plena, Propertius og en frøsådd av denne som bare har dukket opp i en helt annen del av hagen, Helsingborg og Cyanea, og jammen ser det ut til at en frøsådd av antakelig Helsingborg dukket opp i tujaen iår. Pointy kom med 6 blomster iår, så kanskje den har tenkt å slå seg til allikevel ?? Ellers er det mange som ikke viser tegn til liv, enda, men klok av skade får jeg la dem være i fred ennå en stund. Barbara Jackman kom heller ikke sist sesong, så jeg tror jeg planter en Nelly Moser der i stedet, men lar rota stå for sikkerhets skyld.

Skal en tur til Hvittingfoss i morgen for å hente noen bestilte importplanter, og må selvfølgelig innom Randesund (eller hva det heter), det er et av de reneste hagesenter jeg vet om, og er alltid innom der et par ganger i sesongen. Skal IKKE ha flere Clematis, men kan jo 'bare se' hvilke de har !!!!!!!!

1 kommentar:

janne - kathrine sa...

Hei og god kveld. Her hos meg er det kun Alpeklematisen som har begynt å blomstre.
Jeg flyttet på en Piilu og en Miss Bateman for ca. en uke siden - men de ser begge ut til å skyte i været i alle fall. De hadde ikke så mye å klatre i der de sto, så det ble bare en stor "floke" ut av det hele. Har kledd inn det ene avløpsrøret fra takrennet med hønsenetting nå, så da skal det i hvert fall ikke mangle på mulighetene til å strekke litt på seg :-)
Ønsker deg en fortsatt fin uke! Hilsen JK