mandag 4. januar 2010

En kald morgentur

Det finnes noe/n inni her !!


Årets første kolletur er tilbakelagt, etter inspirasjon da jeg leste en melding på facebook fra en venninne som allerede hadde vært der !! Minus 17,5 var ikke akkurat det jeg kunne tenke meg, men det finnes ikke dårlig klær... osv. så ingen god unnskyldning for ikke å gå. Hadde selvfølgelig altfor mye klær på, hanskene var av etter et kvarter, og jeg strevde meg mot toppen , der Brynhildsbu ventet med nytrukken kaffe, varm og god. Det var verd turen, god samvittighet, lungene ble utluftet etter en altfor rolig jule-nyttårshelg.

Petunia skriver litt om frost, og jeg velger et bilde som egentlig var mislykket, men kan brukes som litt mystisk, kanskje.

Julerosa hang som et slips på stuebordet da vi kom fra hytta, en uke uten vann, lite lys, men kjølig, den strutter nå med masse knopper, selv om den er litt slengete. da skal jeg nok greie å holde liv i den frem til våren. Og Hostakatalogen skal jeg vel forbigå i stillhet. (Bestilte forresten en papirutgave av Fransens katalog, sånn for sikkerhets skyld !)

2 kommentarer:

Marit sa...

Fransen sin katalog er flott! Papirkatalogen er noe å kose seg med i kulda ;)

Bjørg 47 sa...

Men når kommer den ??? Og jeg mener ikke den lille saken som kom før jul !!