mandag 11. januar 2010

Vinter og Hosta

Fra en av årets turer til Ulvskollen

Da er 5 turer unnagjort til nå, jeg mener til denne kollen min, og racet er med andre ord startet. Det er sjelebot å vandre oppover i denne kulda, og siden jeg i tillegg ble intervjuet i lokalradioen fredag morgen, blir jeg jo 'forpliktet' til å gå !!!! Trening, kalte de det, og jeg som bare går meg en tur. Men 3 km 'bakketrening' fra ca halv 7 om morgenen blir visst kalt trening, så da så !!. Det er iallefall godt tråkka sti, og bare en nytelse, selv om det ved starten har vært ned mot minus 22. Nå viser gradestokken bare minus 5, kanskje den har fått kuldesjokk ?? Jeg liker ikke det, for da kan det bli hålkeføre, og da er det mer anstrengende å gå. Jammen er jeg spent på morgendagen !!

Hostafeberen er stigende, nå vil jeg saumfare Fransens sider, og la meg friste og nyte. Sneglene har vel frosset ihjel i denne lange kuldeperioden, så da blir det nok innkjøpt noen flere. Får se hvor jeg kan få tak i dem, det hender faktisk jeg kommer over noen på hagesentrene.

3 kommentarer:

Marit sa...

Gradestokken her har også slått seg. Kun 7 grader nå! Behagelig mot hva det har vært nede i. Tror ikke det blir forskrekkelig mildt og det er helt greit. Det er glatt nok ute som det er!
I sommer kom jeg over 1 hosta på det lokale hagesenter som jeg ikke hadde fra før...Jeg er ikke overvettes imponert over utvalget. Må bli hos Eides stauder eller noe sånt skal en få tak i nye sorter tror jeg.

Bjørg 47 sa...

Ja, Eide har endel, men dårlig til å oppdatere siden sin, iallefall har han vært det !! Synd.

Anne (Moseplassen) sa...

Nå skal jeg ikke være noen gledesdreper, men siden det er godt med snø ute så skal du ikke være så sikker på at sneglene røyk med. Men det er jo lov å håpe.

Jeg er nok litt sånn som deg, jeg går tur, trene kan andre kalle det.