torsdag 21. januar 2010

Ulvskolletur nr 10



Så har jeg nådd 10 ganger iår, egentlig det jeg hadde tenkt for hele måneden, så nå er det noen bonusturer i sikte. Jeg kjørte gubben til jobb idag, han er syklende postbud, og er ganske sliten om dagen, med mye overtid, snøen pakker seg inn i eikene, så han må gå nesten hele postrunden, og de snakker så fint om å tilrettelegge for de 'eldre' arbeidstakerne !!!!!. Han klager ikke, men var glad for at jeg kunne kjøre han til arbeidet, så slapp han å være sliten FØR JOBB !!

Jeg benyttet anledningen til å gå tidlig på kollen min, starteet halv 7, litt subbete å gå, men deilig stille , med snø som falt underveis. Fyrte, kokte kaffe, men ingen andre kom, enda torsdag som pleier å være folkerik. Jeg går ikke spesielt for det sosiale, mer for turen i skogen, så jeg koste meg en times tid, og gikk nedover igjen, møtte to andre sjeler på vei opp. Det var et helt spesielt lys i denne morgentimen, sånn gråhvitt, men hadde selvfølgelig ikke kamera med, siden speilrefleksen ikke er begeistret for dårlig vær, så jeg prøvde mobilen, dårlig bilde, og det ble blåtonet. Lurer på om jeg burde hatt ett filter av noe slag for å unngå dette blåe ?? Nei, må nok ha med kamera i morgen, skal gå omtrent på samme tid, men dette lyset var spesielt idag, siden det var snø i luften.

2 kommentarer:

Anne sa...

Oj Bjørg :-) på fornavn her ja :-) for en koselig blogg du har, hjemmekoselig, og her følt jeg meg hjemme tvert faktisk!!

Ser du har glede av kamera på tur du også, fotointeressen vet du bidrar jo til at dørstokkmila ikke blir så lang heller. En lyster til å ut å ta bilder av det en ser på sin vei, og det beriker min hverdag ialle fall.

Blåfarge på snøen ja..., tenkt det samme jeg også, og i grunn er det vel himmelen som gjenspeiler seg litt, men tips; last med redigeringsprogrammet PhotiScape, gratis kjapt og laste ned og veldig enkelt i bruk, der finnes sjø en funkjon som kalles hvitbalansering og den kan med hell benyttes. Kanskje har du programmet innstallert allerede, hvem vet...

Hilsen i kvelden fra Anne

Bjørg 47 sa...

Hm. Jeg har jo en slik hvitbalanse-sak på kamerainnstillinger, skal se nærmere på det. Takk for tipset. Hyggelig at du liker min blogg, som for tiden ikke er så 'garden-preget' Burde kanskje hatt en ny blogg, mer for foto og skriblerier !!