tirsdag 26. mai 2009

Hageblogging om våren

Propertius vokser og vokser
Stikling fått av Vigdis på Gvarv

Det er neimen ikke lett å få tid til å blogge når det er tusen ting å finne på !! Når jeg da i tillegg leser om noen som 'kjeder seg', da skjønner jeg ingenting. Jeg hørte om en ny-pensjonist (som jeg er ) som vasket kjøkkengolvet to ganger en dag, for hun hadde ikke annet å finne på !!!!!!!!!!!!!!! Det er da jeg skjønner enda mindre. Jeg rekker jo ikke det jeg gjerne ville, engang !! Idag er det overskyet, med muligheter for regn. Jeg skal en tur på kollen nå, så er det å ta over huset, så Oscar ikke snubler i alle hybelkaninene når han kommer på besøk på torsdag. Så er det K-løp i ettermiddag, og kanskje en liten blogghopping i kveld, hvis jeg får tid. En strykehaug ligger og venter, rydding på loftet kommer jeg aldri igang med, bilen skulle vært polert, men jeg håper det regner så slipper jeg det idag !!

I hagen vokser det så det høres, og jeg registrerte igår at snilene hadde forsynt seg med snilegiften. Da jeg var på hagebesøk i Langangen, var det flere liljebiller der enn hos meg, men så har hun ganske mange flere liljer også, da. Det var mange år siden jeg så denne hagen for første gang, og det er fantastisk hvordan hun vet navn på plantene sine. Det er et misunnelsesverdig antall planter hun har også, da. Og jeg fant selvfølgelig en Hosta Night before Christmas som jeg ikke hadde, og en Hepatica (blåveis) med litt annerledes bladverk. En hyggelig kveld med hagevenner, der de fleste gleder seg til hageturen til Sverige i slutten av juni.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Ja jeg er jo en av de som skrev at jeg kjedet meg.. men det er bare korte perioder. Ha-ha! Når alt fra drivhuset er plantet ut og de prosjektene en har lyst til å starte med desverre koster litt mer en det lommeboken sier er greit.. ja da kjeder man seg. Selfølelig er det sikkert flere ting man kan gjøre som å vaske huset, stryke klær og slikt. Men det er så kjedelig.

Nydelige bilder!

Marit sa...

Kjede seg, vaske gulver???? Ja, sånne problemer har ikke jeg i hvertfall. Jeg vet ikke å få timene til å strekke til...

Jeg har funnet 7 liljebiller så langt i år. Hvordan er det hos deg i år, har du funnet noen enda?

Bjørg 47 sa...

Dessverre har de kommet , ja. Jeg har jo iår mulighet til å gå flere ganger om dagen (hvis jeg er hjemme da) og sjekker. Men hos ILW var det massevis !!

Bjørg 47 sa...

Til Turbo-Lotte: Det var bare at jeg da lurer på om den eneste interessen i verden er haging (utenom hus) !! Jeg skjønner at jer\g er altfor allsidig, og har for mange interesser. Fotografering og turer i skog og mark tar jo all min tid utenom hus og hage. Besøk hos foreldre og tanter tar også tid. Håper jeg ikke støter noen ved å si dette, men heller inspirerer til eventuelle nye interesser.