onsdag 27. mai 2009

Sommertur til Sverige, jippiii

Utsikt fra Melakollen ut over Gorningen


Nå går det raskt mot en etterlengtet tur til Sverige med Hagelaget. En hel uke med hager og parker sammen med hage-mer-eller-mindre-hagegale mennesker. AnneKari og jeg har jo gått på fotokurs i vinter, og gleder oss til å fotografere, og jammen tror jeg at jeg må investere i en makrolinse, har jo ikke råd, men ........ Vi skal bo en natt i Karlstad, fire netter i Stockholm, og to siste netter i Mariestad. Jeg har jo knapt vært i Sverige, så jeg gleder meg veldig, bl.a. til å se Stockholm. Mange privathager skal besøkes denne uken, det er jo det morsomste, for parker kan man jo ellers se på egenhånd. Vi drar ikke før 27 juni, men tida går jo så altfor fort.

I går var det regnvær det meste av dagen. Jeg tok en kolletur tidlig på morgenen, det tar ca 2 timer opp og ned. Så er det slik Ti-topper i Grenland, og jeg entret min andre topp som var Melakollen i Siljan, brattere enn brattest, og det tok ca halvannen time, og det begynte å regne da jeg gikk ned derfra. Så var det K-løp (bedriftsløp) på Rafnes, mannen løper og jeg går med min søster, det tok ca en time (i øs-pøs regn), så tilsammen var jeg ute ca 4,5 time . Det er jo ikke rart at tida går fort for meg !

Det var ikke vær til haging, så jeg må ut idag, men først er det frokost med min far på hytta mi (en halvtimes tid fra der jeg bor). Har katalogisert Hosta og Clematis, liker å vite hvor de er plantet og hva de heter og hvor mange jeg har. Holder på med navneskilt også.

Ingen kommentarer: