lørdag 17. april 2010

Vår i hagen





Det er noe med det å skue ut over hagen på et fotografi, en ser liksom med andre øyne !! Og siden det er den vinklingen jeg har for tiden, så kan jeg jo planlegge. At jeg ser at gubben har hatt frie tøyler når det gjelder å klippe ned det som for han ser dødt ut. Sukk ! Men han gjør så godt han kan, og setter IKKE pris på å bli rettet på, som alle andre mannfolk, antakelig.
Nå er materialer innkjøpt til trapp lik naboens, da blir vel det eneste 'nye' i hagen iår. Deilig skal det bli å slippe å skli seg ned på gras. Og jeg 'ser' krukker med Pelliser i trappa allerede !!!! Vår hage er begrenset, ikke bredere enn den karmen som ses i bildet, men det er vel utsikter til mindre plen, om halsa holder !! Plenklipping er det verste jeg vet, heller litt luking av bed.
Moro å se at Paeonia tenuifolia, som jeg fikk av en bekjent i høst, de kommer så det suser, de som er så dyre i innkjøp. Ellers blir det spennende å se hvilke Clematiser som har tålt' behandlingen' i år.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det går nok bra med clematisene. Om de vil blomstre er en annen sak, men i så fall kan du se fram til en flott blomstring neste år.

Mia sa...

Det är ju inte storleken det kommer an på som känt.. En trappa ber liksom om pelargoner, bli nog tjusigt :)