torsdag 20. mai 2010

Det gror


Tok en liten runde med kamera og fikk notert meg hva som nå hart kommet i blomst. Og to timer etterpå hadde gubben nesten kvalt dem alle med hestegjødsel !!!! Fikk et lass vellagret hestegjødsel, og han drysser det bare over alle planter som en haglskur !! Men plantene er som regel seiglkivet, og liker sikkert gjødsel. Nå ser jeg at det har regnet i natt, og da har vel noe av gjødselen nådd bakkenivået , håper jeg !!

Bildene viser En Arisema/snabellilje der blomsten nesten er gjemt under bladverket, men jeg liker formen på denne blomsten. Når Hylomecon kommer med sine vakre knallgule, lysende blomster, da mister jeg nesten pusten !! Den lille Soldanella'n er nesten avblomstret, og er feilplassert, men får ikke bestemt meg for hvor jeg skal omplassere den, stakkars. Villtulipanen Tulipa sylvestris har sprunget ut med en blomst, den er vakker og grasiøs, og har foreløpig ikke oppført seg særlig vill. Vet jeg har en rosa/rød. også, men den har ikke kommet ennå. Primulaene er jo i blomst lenge, særlig siden jeg har mange forskjellige, og nå dukket den røde opp, som kan være Buckland Wine, den likner iallefall. Auriklene er jo bare nydelige, og denne gule står mot nord og har ikke blomstret før nå. Jeg flyttet en diger Epimedium/bispelue til hytta sist vår, men jammen har den ikke sørget for å frøsådd seg et annet sted, så da får den stå der, ved foten ev en Clematis.

1 kommentar:

IngunnBW sa...

Menn altså! Men hensikten er jo god og det går nok bra med plantene under hestehaggelen :)