tirsdag 25. mai 2010

Endelig !!!!!!!!!!!






Så har det vært hyttehelg. Endelig kunne vi sette oss i bilen og dra på hytta, det gikk greit å kjøre, og greit å komme seg opp lia til hytta, men siden det er ganske ulendt rundt hytta, ble det mindre gjort. Jeg fikk rusket litt opp i bedene, iallefall det jeg kunne rekke fra kanten. Var forsiktig med å sette beinet i feil vinkel, og brukte delvis krykka som støtte. Satte purre, og fikk puttet georginer i jord. De kommer jo senere siden jeg ikke har drevet dem fram, men.... Vi glemte helt settepoteter, men man skal jo drive skiftebruk, så da så !!

Det var deilig å komme opp til blomsterflor, akkurat i tide til å nyte tulipanene. Stauder jeg flyttet hit i høst ser ut til å overleve bra. Og jeg hentet hjem et par fjellhagestauder som jeg skal ha på kanten hjemme. De er sådd der oppe, har dessverre mistet navnene, men er spent på hvordan de blir. Den ene blomstrer nå med bittesmå hvite blomster. Jeg hadde jo tenkt at denne kanten min her hjemme skulle se ut som 'hengende hage' etterhvert.

Det var bare 4 grader da vi kom hjem igår kveld. Min søster som har ferie og er på hytta i Tuddal, meldte om at det snødde og at snøen la seg !!!!

Er det ikke midtsommer snart, da ??

Nå skal jeg ut i hagen og se hva som er skjedd etter denne hestegjødslingen til gubben. Det har vært regnvær etterhvert, og det har vel løst opp endel , og jeg kan se alpeklematiser har kommet seg i blomst.

Ingen kommentarer: