torsdag 16. desember 2010

Årets julerose

Den sto der blant mange andre juleroser på gulvet hos Rønneberg Gartneri i Hvittingfoss. Jeg var innom på vei til Krøderen på tirsdag, kjøpte julerose og orkide til min datter, og måtte bare innom idag på vei hjem. De er jo overkommelige i pris også, 98.90 er ingen 'u-pris', så kjører du forbi, så stopp og kjøp !!!! Dette Gartneriet er forøvrig et av de reneste og flotteste jeg vet om. Synd at jeg bor i Skien, eller kanskje bra, ellers hadde lommeboka alltid vært tom!!!

Kan jo legge til at en hvit Amaryllis og en svibel ble med på kjøpet !!!!!

Og husk at om du greier å holde liv i disse julerosene til du kan plante dem ut, så vil de blomstre i hagen nesten før snøen går !!! I vinter spadde jeg meg ned til juleroser som sto med knopper under snøen !!!! Hagegal ?????

2 kommentarer:

Marit sa...

Hehe, ja det er ikke greit å være hagegal midt på vinteren!
Det var en nydelig julerose du hadde kjøpt på Rønneberg.
Får håpe du får den til å leve gjennom vinteren. Jeg har prøvd, men sliter med å få de til å leve så lenge innendørs.

Mariann sa...

Nydelig julerose, skjønner godt at den ble med hjem. Håper den tåler innelivet, så du kan plante den i hagen til våren.