torsdag 2. desember 2010

Tante bursdag


Jeg var så heldig å bli invitert i min tantes bursdag i dag kl 14, fordi jeg da kunne kjøre min far dit. Tante fylte 84 år, min far er 90, og de andre gjestene var ca samme alder, + min kusine, min fetter og jeg på under 65 !!! Vemodig fordi gjestene består av enker, mennene er borte, min far er den ene hanen i kurven, men han var glad min fetter kunne hjelpe ham litt med alle hønene !! Hyggelige timer med den eldre 'garde', fra kl 14 med smørbrød, te, hvitvin og eplemost , så var det frukt og sjokolade, før vi ble benket rundt bordet for annen gang til nydelige hjemmebakte kaker og kaffe. Og kl 19 var min far fornøyd, og det ble oppbrudd.

Tenker at jeg er heldig som fortsatt har mine foreldre oppegående (selv om de er skilt og lever hver for seg) , to av mine tanter, og noen kusiner av min far. Jeg skulle altså ha gode muligheter for en alderdom av dimensjoner. Det er jo heller ingen selvfølgelighet at alle disse er klare 'i toppen', og det også er betryggende for neste generasjon (som er meg) !!

Min tante fikk i gave denne flotte borddekorasjonen, og da er det jo greit å bli 84 år !!!

1 kommentar:

Kristin Aurdal sa...

Nydelig borddekorasjon, herlige julefarger. Du må ta ta godt vare på de gode genene.