onsdag 2. februar 2011

Mine Hosta på O

H. Orange Marmelade har jo et morsomt navn, den blir medium/stor i størrelse, er en sport av H. Paul's Glory, en av de få som blir store hos meg. Ny sist år, så det tar nok litt tid før den viser seg i sin fulle prakt.
H. On Stage har jeg hatt noen år, den vokser ikke fort, og skal bli stor i størrelse, men det tar visst litt tid. Fin i fargen, og ikke mye plaget av sneglene.
H. Olympic Silver Medal er jo også et fornøyelig navn, jeg fikk den som bonusplante i en import. Skal bli medium i størrelse , en av de helt grønne, men det kan også være fint.

Godt å bli ferdig med denne listen, snart er det vår !! Iallefall fikk vi et snev av vår igår, da ble det litt varmegrader, nok til at jeg fikk vasket bilen !! Så får vinduene vente til neste varmegrader, for i dag tidlig var det igjen minus 12 !!! Sukk !!

3 kommentarer:

Stein sa...

For en imponerende samling Hosta du har!! Forstår deg jo godt, for jammen har de mange fascinerende farger, strukturer og tegninger! Takk for at du nærmest lager et alfabetisk kartotek over mye i en stor plantefamilie! Jeg har fått flere tips som har havnet på ønskelisten min nå! :-D
Stein

Marit sa...

'On Stage' har jeg også, og min vokser også veldig sakte. Den er kjempefin, så jeg skulle ønske den vokste litt fortere :)

Mariann sa...

On Stage var nydelig. Likte godt Mama Mia også, som du viste bilde av tidligere. Du har virkelig mange flotte.