torsdag 3. februar 2011

Mine Hosta på P

H. Praying Hands, med sine vridde blader er nesten den jeg liker aller best i hagen, Har plantet den så jeg ser den hele tida. Ikke plaget av snegler.
H. Pearl Lake er en jeg har hatt en stund. Den blir nå nesten kvalt av sine større naboer, så jeg må kanskje flytte den. En av de som får være i fred for sneglene.
H. Popo er en mini sak, fra 2009, så den fokser ikke veldig fort, men er liten og søt.
H. Pathfinder er medium i størrelse, lekker i tegninger, ny sist år, og gleder meg til den blir større.
H. Paradise Red Delight, med sine røde stilker er denne et lite blikkfang. Kjøpt hos Nisses i Sverige, og den er medium i størrelse. Får stå i fred for sneglene.
H. Paradigm er også et blikkfang, med sine 'knudrete' blad, ser at denne bladformen er et samleobjekt hos noen hostasamlere. Denne er jo lekker i fargen også , og skal bli veldig stor. Kjøpt av min Hostavenninne, der jeg nok kan finne flere til våren. Sukk.!!

H. Paradice Joyce, medium i størrelse, og er en sport av Halcyon (som for tiden er heading her) , ganske blå blader med et midtparti i blågrønt, som skal skifte til gult og senere hvitt, som det står i beskrivelsen. Det kan bli spennende !!

H. Pathfinder er også en av de med fine tegninger, medium i størrelse, ny sist år, jo, det blir en spennende vår.

H. Paul's Glory, for et navn, da!! Nesten hjerteformede store blad, planten blir stor, og etter bildet blir denne kanskje en av de flotteste i hagen !!

H. Pilgrim kan nok likne noen av de andre jeg har, litt svakt bølgede i kanten, nydelig med grønne blad med lys kant. En som lyser opp.



H. Purple Dwarf, er nesten en bunndekker, liten, helt grønn, og sprer seg fort. Er ikke mye plaget av sneglene, heller.

3 kommentarer:

Parkvegens Hageglede sa...

Er imponert over Hostaene dine. Kikker hver dag og lager meg en ønskeliste. Spesielt over de som sneglene lar være i fred. Her hos meg er det et stort problem.Men disse er nok ikke å få kjøpt hvor som helst?

Ruths datter sa...

Så masse fint.Jeg liker spesielt planter som ikke sneglene liker. De ble en kjmpeplage du.
Klem

Ingrid Tunheim sa...

I all verden....de bildene har du vel ikke tatt nå?