torsdag 12. februar 2009

The Garden og Rock Garden Quarterly


For en gangs skyld synes jeg medlemsbladet til Det engelske Hageselskap ; The Garden, hadde mye interessant. Kanskje fordi Helleborus og Clematis er noen av de flotteste plantene i en hage. Her må jeg bruke helgen til å fordype meg i bladet. Artikkelen 'A Haven for Hellebores' skumleste jeg, og det henvises til www.herts-hellebore.co.uk , en side med utrolig mange flotte bilder og tips. Det er lett og bli 'Julerose-frelst' !!!!

Det er også en artikkel om bartrær, små, forslag til samplanting o.s.v.

Man kan lære om beskjæring av Clematis, en artikkel om hage i potter.

Denne gangen var det veldig bra, og kan anbefales.

Jeg fikk også medlemsbladet til American Rock Garden Society, der det står mye om anlegg av alpinbed. Det trenger jeg nettopp nå, siden jeg vil ha alpine bed på hytta.

Jo det begynner å 'krible'.

Ingen kommentarer: