fredag 24. oktober 2008

En forunderlig høst

Igår var morgentemperaturen minus 3, idag er den pluss 13 !! Hva sier plantene til dette, da ? Mange har jo satt knoppene klare til våren, og jeg håper de ikke lar seg lure !! Kanskje sneglene lar seg lure, kommer ut av hullene sine, og fryserihjel når frosten kommer !! Det var forresten mye mindre snegler iår enn tidligere. Kanskje de er på retur ??

Jeg fikk tak i noen isoporkasser igår, og da mangler jeg bare endel yoghurtbeger, da blir det vel en ny vri fremover i kostholdet ! Har noen staudefrø fra i våres som jeg tar sjansen på å så, og så kommer vel frølistene snart !! Jeg leser jo frølister som andre leser bøker. Var jo ganske ivrig på å så tidligere, og det sitter i kroppen ennå. Siden jeg er pensjonist til våren, får jeg kanskje tid til å dyrke denne interessen igjen, men er blitt særere på plantevalg, etterhvert. Er hekta på Hepatica, og selv om de helst skal såes ferske, får jeg bare 'hole til meg' fra frølistene. Noen vil vel spire !! Og jeg tror heller ikke jeg har sådd Hosta før, som er en av mine favoritter.

Skal til Kragerø Spa&Resort Hotell i helgen, det er tillitsmannskonferanse i SBBL, og det er greit med et gratis hotellopphold en gang i året, kombinert med noe matnyttig.

1 kommentar:

Unknown sa...

Ja den temperaturen bekymrer meg også litt. Men det ser ut til å gå bra hvert år. De eneste som tok skade av det i fjor var Magnolia og Hortensia. Men men.
Lykket til i Kragerø, hørtes topp ut!