søndag 19. oktober 2008

Ferdig!!



Endelig er jeg ferdig med løksettingen, og 'veien ble til mens jeg gikk' eller hva det heter !! For jeg har gravd ned belegningsstein som kant mot naboens dagliljer, og langs den har jeg satt de 100 perleblomstene. Tenkte at de etterhvert da står i plenen, håper det går !! Så har jeg en skråning som skulle bli et slags alpinbed, men som aldri ble det iår, det er bare gras der. Så jeg fjernet torva i en ca 20 cm bred stripe nedover,og satte ned 30 Narcisser (helt vanlige) der. Ikke akkurat så bra med en slik kantplanting, men det får gå. Blir det alpinbed der siden, kan jeg jo 'bare' flytte dem !!

Jeg fikk liksom 'ånden' over meg etter kolleturen i dag tidlig. Forøvrig like flott som igår. Å starte i mørket ved 7-tida med hodelykt, og så oppleve at det blir dag, det må bare oppleves. Varm hytte, kaffe og sosialt samvær med 8 andre kollegale, er en flott start på dagen.

Tok en fotorunde i hagen, og kunne notere meg at Colchicumene bare nekter å slutte, de må like seg mot nord !! Rosen Bonica og Fairy, likedan, og jammen sto ikke en Peace og hadde forelsket seg i Herbstfreude !! Og så må snart froskene mine snart ryddes bort.

1 kommentar:

Else Marie sa...

IKan tror du koser deg ja.....
deilig å få di i jord.
Samler på frosker jeg også har noen som er håndmalte
di er så fine..........