søndag 12. oktober 2008

Hjemmesøndag


Eller nesten, iallefall. Kjørte ved fra far til mor, det er en årlig foreteelse. De begynner å dra på årene(87 og 88), har vært skilt i sikkert 30 år, men han holder henne med ved fortsatt !! Nydelig høstvær, det er bare å nyte alle gulfargene i skogen langs veien, og i byen også. Kunne vel tatt opp en hel minnebrikke med høstbilder i disse dager.

Hjemme fikk vi ryddet vekk ugras fra belegningssteinene, og jeg fikk tatt et par liljebiller, de satt og koste seg i sola på en avkortet vissen liljestilk !! Og det var det siste de gjorde !! Rakte plenen for løv i dag også, selv om jeg ser at det kommer mer. Hagen ser noenlunde vinterklar ut. Satte krokus i grasskråningen mot naboen langs veien, det blir spennende til våren. Da er det noen perleblomster igjen, som jeg tror jeg skal sette langs dagliljene til naboen, det kan bli 'berre lekkert' , for hvor ellers skal jeg sette dem ?? Ser at mange høstasters kommer, av dem jeg fikk av Edith sist høst. Håper de vil slå seg til ro, siden jeg nok har en vårhage. Men det begynner å bli bra om høsten , også.

Fikk boken Tradgårdsliv av Christina Fryle&Inga Wallenquist, og den var helt nydelig. Moro å lese om hageguruer i Sverige, men også om Ragnar Sandbrekke's hage, som jeg har vært så heldig å besøke et par ganger i min hagetid. Han er jo så herlig optimistisk.

Ingen kommentarer: