mandag 19. januar 2009

Det ble plutselig vinter, igjen !!




Vi var på hytta i helga og snødde nesten inne !! Det er da vi ser fram til å bli pensjonister, og kan 'ligge på været', som det heter. Brukte en time på å måke frem bilen, hjemturen på vaskebrettveier som ikke var brøytet, var en prøvelse, jeg tror aldri jeg har vært sååå sliten av bilkjøring noen gang. Vi brukte en time lenger tid.
Idag var det ikke særlig morsomt å kjøre post, at folk ikke skjønner at de må måke på 'utsida' av postkassene sine, er for meg helt uforståelig. Noen steder gadd jeg å tråkke i snø til midt på¨låret, andre fikk ikke post idag. Veiene var egentlig bedre enn forventet, selv om de var ganske smale. Ikke så traffikerte de veiene jeg har på ruta mi.
Hagen er nå dekket av et solid snølag, godt for plantene, så gjenstår det å se om det blir regn eller snø til natten og de nærmeste dagene.
Amaryllisene, de røde, har nå slått ut i blomst, men bare med to klokker på hver stilk. Den hvite ser ut til å ha fire !!

3 kommentarer:

Marit sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Marit sa...

Ja, snøen kommer alltid som julekvelden på en viss dame *ler*
Mye snø hos deg også ser jeg. Vi frå trøste oss med dyna som ligger godt oppå plantene en stund til i hvertfall.

Måtte redigere meg selv pga. skrivefeil. Det er så dumt at en ikke kan rette det uten å måtte slette hele innlegget.

Vivishagerom sa...

Det snør det snør, og mere kommer det. Full vinter her også og hagen har endelig fått dyna si.