tirsdag 20. januar 2009

Frø fra Alpine Garden society

Og frøsendingen fra Alpine Garden lå og ventet da jeg entret heimen, fullstendig utslitt av jobb med post, snø, brøytebiler, eneste trøsta er at det var den siste 20 januar jeg skal jobbe med post !!

Og for ordens skyld fikk jeg disse frøene:

Arum korolkowi
Campanula argyrothricha
Campanula takhtadzhianii
Clematis 'Hythe Egret'
Clematis tibetana vernayi
Clematis 'Willy'
Delphinium pylzowii
Erigeron glaucus 'Olga'
Helleborus orientalis guttatus
Meconopsis horridula
Meconopsis pratti
Meconopsis pseudointegrifolia
Meconopsis rudis
Oenotheria stricta 'Sulphurea'
Papaver popovii
Sorbus chamaemespilus
Sorbus reducta
Viola lutea
Viola 'Sidborough Poppet'
Viola stojanowi
Pachystegia sp. yellow/hvit
Salvia disoleana
Sisyrinchium idahoense bellum 'Album'

Heldigvis har jeg fri i morgen, så da får jeg sådd dem. Spennende.

3 kommentarer:

Marit sa...

Mange spennende frø der, ja!

Tenker det er slitsomt å være postbud i disse dager med det føret som er nå. De melder om masse snø til neste helg, men jeg håper de tar feil. Det er nok snø nå.

Relimon sa...

Der får du mange "sikleplanter", Bjørg! Misunnelig på deg som kom hjem til den kjekke posten. Det lå bare 4 trøtte mnsk. her når jeg kom hjem fra avisrunden på mandag....:) Håper folk har strødd så det blir greit i natt!

tinemor sa...

Jeg kjøpte boken hos Bokkilden.no, men den kan også bestilles hos
http://www.gyldendal.no/campaigns/getCamp.asp?id=3594
Lykke til!!