onsdag 14. januar 2009

Frø fra SRGC

Ooops, der kom det jammen en frøsending fra SRGC, og jeg som hadde glemt at jeg haddde bestilt derfra !! Ja, ja, da blir det mer såing enn jeg hadde tenkt. Måtte finne frølista, så jeg vet hva det er, i tilfelle de spirer !!

Aconitum carmichaelii
Aconitum delphiniifolium
Aconitum hemsleyanum
Adenorpha liliifolia
Androsace hirtella
Campanula rigidipila
Colchicum bivonae
Digitalis parvifora 'Milk Chocolate'
Digitalis purpurea 'Camelot Cream'
Hepatica nobilis
Hepatica nobilis blue
Hepatica nobilis mix
Hepatica nobilis pink
Iberis candolleana
Viola dubyana
Viola jooi

Blåveisfrøene er bare et forsøk på om de er annerledes enn de som vokser her i distriktet. Vet jo at de burde såes ferske, men får prøve. Spennende uansett.

Jammen rakk jeg både tur nr 4 til kollen, pluss frokost hos min mor, utrolig hva man kan rekke på en fridag. Nydelig fullmåne da jeg startet kl halv 7, og nå er det like flott sol og nesten blå himmel.

3 kommentarer:

hajal. sa...

Der var det mange spennande frø ja, lukke til med spiringa!

Som mine dager er sa...

Takk for alle hyggelige kommentarer inne hos meg, Bjørg. Setter stor pris på de, skal du vite ... (h)vite ;-)

Det er vel snart tid for frø, og jeg er rimelig ferskis når det gjelder både frø og løker. Har bare prøvd meg fram de siste 2-3 årene, med ulikt hell. Men i denne bloggverden har jeg oppdaget så mange dyktige gartnere, og jeg henger meg på disse og suger til meg all lærdom jeg kan få. Nå er det jeg som skal følge deg og alle dine frø prosjekter ;-D

Derfor linker jeg deg, og håper det er greit.

Klem fra Marit

Mari Anne sa...

God morgen. Jeg ser at det er mange som får frø fra SRGC. Selv er jeg med i Trädgådsamatörarna og får frø derfra, men lurer litt på om det er dyrere enn SRGS? Hva betaler du? Og hvor mange frøslag kan du velge i? Og hvor mange frøpakker får du?

Jeg liker bloggen din, derfor har jeg sendt deg denne award saken som sirkulerer. Dersom du har fått den før, og synes det er litt pes, trenger du jo ikke gjøre noe med det. Du kan rett og slett bare klappe deg selv på skuldra og si; "Jeg har en bra blogg".