torsdag 29. januar 2009

Gymnastreff og tur



Det har allerede vært en begivenhetsrik uke. På tirsdag var jeg sammen med noen jenter fra gymnasklassen, vi treffes et par-tre ganger i året, og det er kjempehyggelig. Vi er veldig forskjellige, treffes ikke ellers, diskuterer alt fra politikk til barnebarn. Dessverre er ingen av dem spesielt opptatt av haging, eller data. Vi har fulgt hverandre i ca 40 år, nesten siden de fleste av oss giftet seg.

Igår, onsdag kunne jeg igjen ta fatt på turen til kollen min. Minus 3 og flott opptråkket sti. Fordi jeg ikke går på ski lenger, er denne vandringen svært nødvendig for meg, jeg henter inspirasjon og krefter til å takle hverdagens plikter og hendelser. At denne kollen er 'åpen' hele vinteren, med en liten hytte på toppen, der man kan koke kaffe og ha samvær med andre entusiaster, er kanskje ikke helt vanlig. Og siden jeg er et A-menneske, er det greit å ta turen så tidlig på dagen som mulig. Første gang jeg møtte noen med hodelykt, synes jeg de var ganske så sære, men nå er jeg en av dem.!! Det er noe med å vandre inn i en natur som for tiden ser ut som et gammeldags julekort. Helt stille, ingen fuglesang enda, lite dyretråkk, bare en radio på øret, så lenge det er mørkt. Det er bare bratt opp en times tid, så 'blodpumpa' får trimmet seg. Kan anbefales.

Tok opp geraniumene fra kjelleren, og det ser ut til å være liv i alle, de må pottes om , så får vi se om de vil blomstre en sommer til.

1 kommentar:

Petunia sa...

Jeg er så glad at vi ikke har snø her. Det er naturlivis flott med snødekte trær og flotte skiløyper, men det er greit hvis det er på fjellet og a veier og slikt er bare her nede;)
Fotosafari.
Jeg vet ikke hva du vil vite, men du kan kanskje få svar på noen spørsmål ved å lese dette innlegget.
Ellers så kan jeg bare si a mange av dine innlegg, haded gått fint inn under begrepet "fotosafari".
Om fotosafrai kan jeg nevne:
Her er det nesten ingen regler eller faste dager å måtte publisere på. Du legger bare ut et bilde på bloggen din av noe du har snublet over på din vei og som du bare måtte ta bilde av. Hvis du skriver "Fotosafari" i emnefeltet/etikettfeltet på bloggen din, så blir det lettere for oss å finne frem til alle safari innleggene dine. Det eneste som forlanges er at bildet er ditt eller at en i familien/bekjent har tatt det
og du har fått lov til å bruke det og at du linker innlegget ditt tilbake til bloggen min.
Fotosafari er med andre ord en utmerket mulighet til å legge ut bilder på bloggen din som du kanskje ellers føler ikke ville passe til de andre tingene du blogger om. (Håndarbeid, hage, osv).Hvis du vil, kan du bruke Fotosafarilogoen som jeg har laget. Og hvis du gir meg beskjed, så kan jeg henge linken din på listen sammen med de andre i safarigjengen. Den listen finner du i høyre marg her på siden min.
Bare vær obs på at vi har fått ny logo. Det kan du lese om her.

Kjekt om du deler bildene dine med oss!