mandag 5. januar 2009

Kald januar


For det er iskaldt når det er minus 18 !!!Jeg har en mann som sykler med posten, og han syntes ikke det var så ille !!!!!!!!!!!!!! Han blir vel antakelig herdet siden han sykler hele året i all slags vær. Vi som bruker postbil går jo ut og inn av varm bil hele dagen, og jeg tror neimen ikke det er særlig sunnere. Fremdeles et fantastisk flott vintervær, en merker at sola har snudd, tross kulda !! Håper denne forbaskede hosten snart gir seg, for nå har jeg nesten abstinenser med tanke på Kollen min. Onsdag prøver jeg, da har jeg fri, og kan bruke god tid.
Tror jammen plantene i vinduskarmen lengter mot våren, også. Hoyaene strekker på seg, Orkideene setter knopper, de nyinnkjøpte Hippene 'sprekker' øyeblikkelig, og kanskje jeg må potte om den mørke kløveren som jeg også iår har greid å holde liv i. Kanskje jeg må se på Pellisene i kjelleren imorgen, vet ikke om det går siden oppbevaringshylla er kald, men verd et forsøk.

1 kommentar:

Harryford sa...

Kaldt her på sørkysten og! Minus 10 i hele går!

Jo en venner seg, husker det fra tiden, årene, som avisbud! "De spreke åra"!!!

Håper du får en fin kolletur i dag!