mandag 23. mars 2009

Foto - fugler

spettmeis
Flaggspett
Grønnfink

Det var ikke så lett, men jeg fikk knipset noen fugler på hytta med telen. Måtte sitte inne, så her er utfordringer. Det blei nok bedre når det blir mulig å sitte i skogen på barmark. Gleder meg. Ellers var det en flott helg, med 19 grader i sola på lørdag, blikkstille, en skikkelig forsmak på våren. ok av snø enda, men den forsvinner fort.

Tulipanene som sto igjen fra 14 dager siden sto såpass fine, at jeg kjøpte ikke noen nye, de fikk duge. Hjemme strekker julerosa på seg, dypt der nede i hullet sitt. Og Campanulaen hadde nesten visnet. Jeg druknet den i vann, og det ser ut som den kommer seg, heldigvis. Og den ene pellisen Dronning Ingrid har jammen begynt å blomstre !!! Jeg klipte av en avlegger og satte den i samme potte, og det ser faktisk ut som det går bra . Da blir den jo fyldigere. Hvis de overlever påsken, ser det lovende ut.

1 kommentar:

Vivishagerom sa...

Når man har slike utenfor vindu, så kan en jo bare sette seg ned med kaffekoppen også går de neste timene av seg selv.