onsdag 5. januar 2011

Et nytt Hosta år


Siden jeg har bestemt meg for å øke antallet Hosta i årene fremover, mest for å ha en lettstelt hage, men også fordi det finnes et aldeles utrolig antall forskjellige planter. Når en av våre 'guruer' Tommy Tønsberg synes det er ok å kjøpe Hosta så lenge de er forskjellige i farger, så er det nok litt annerledes når man er bitt av samlemanien. Da teller det uansett om noen kan være ganske like. Det er derfor svært viktig med planteskilt, og ikke minst i tillegg ha et 'kart' over hagen som viser hvor de forskjellige står.

Jeg gleder meg til et nytt år med mer Hosta.

2 kommentarer:

krepsemor sa...

Hosta er en favoritt her også =) De er supre i bedet sammen med andre stauder. De gir også et flott eksotisk uttrykk! Og ganske vedlikeholdsfritt =) Det er en plante jeg absolutt må ha flere av! Går det greit å så de? Jeg har en pose med "Sieboldi Elegans", som jeg ikke har fått sådd ennå!

Marit sa...

Ja, vi får håpe det blir flere hosta på oss i år, Bjørg!