søndag 9. januar 2011

Mine Hosta på C

H. Cracker Crumbs , en liten yndling fra 2009-import, har ikke vokst seg særlig større, men får se neste år.
H. Cliffords Stingray, som jeg fant på Nisses Hagesenter i Sverige , der har de forresten litt uvanlige slag av både Hosta og Clematis. Fine tegninger på denne også, og skal være medium.
H. Cherry Berry, dessverre liker sneglene denne godt, så jeg må passe litt ekstra på denne. Vakre tegninger , og skal hlde seg liten.
Chantilly Lace kjøpte jeg av en Hostavenninne i fjor, så det blir spennende å se hvordan den blir. Skal være medium størrelse.
H. Cat and Mouse som er en lite favoritt med sine tykke grønne blad. Liten og lekker. Sport av Blue Mouse Ears.

I tillegg til disse har jeg H. Color Festival , en plante som kan bli stor, med lekre blad, kritthvit i midten omgitt av grønn, litt taggete kant.

H. Corkscrew som jeg gleder meg ekstra til å se neste år. Fikk den sent i høst, helgrønn glinsende bladverk , og liten.

H. Crusader, også fra min Hostavenninne, så lekker ut hos henne, og siden den er ny hos meg, blir dette spennende.

2 kommentarer:

Marit sa...

Du har fått deg mange fine hosta etterhvert! :)

Bjørg 47 sa...

Det hjelper seg, takket være 'gode forbindelser'. det er bare å se fram mot sesongdebut !!!