lørdag 8. januar 2011

Mine Hosta på B

H. Blue Flame

Og det var da det sprakk, allerede nå. For hvorfor i all verden tok jeg ikke bilde av alle Hostaene mine , da ??Vel fikk jeg noen ganske sent på høsten, men dog.

Men H. Blue Flame hører til importen i 2009, og er en fortryllende liten sak, ganske blå blader, nesten hvite blomster, og er en sport av Fragrant Blue. Noen steder står det at den er medium-størrelse, derfor kan den være feilplassert. Da er det å vente på at den 'legger på seg'.

H. Blonde Elf, fikk jeg fra Sue Proctor sent i høst, og jeg gleder meg til denne lille skjønnheten. Er nok særlig begeistret for lanseliknende blad, og har skaffet meg noen fler i så måte. Denne Blond elf kan deles og brukes til kantplante, men det tror jeg nok ikke jeg skal.

Jeg har også en liten sak med navnet H.Blue Ice, liten var den da jeg kjøpte den, og liten er den. For å skape litt kontrast plantet jeg den i mitt 'hvite hjørne', men det er mulig jeg må flytte den.

2 kommentarer:

Parkvegens Hageglede sa...

Jeg følger spent med på alle dine hostaer. Jeg har noen favoritter hos Fransen som jeg har lyst til å importere i år..

Marit sa...

Spennende med mange fine hostabilder!