tirsdag 18. januar 2011

Mine Hosta på G

H. Golden Tiara har jeg også hatt i mange år. Måtte flytte den fo et par år siden, den ble 'kvalt' av noen store naboer. den er en såkalt nakaiana hybrid, og vokser seg til en kompakt tue.
H. Gay Feather fant jeg på Randesund, om en leter, kan en finne litt uvanlige. Den har flotte blomster og er medium stor.Lekker i bladverket.

H. Ginko Craig sies å være liten i størrelse, men er kanskje mer mot medium, er ganske ny så jeg gleder meg til å se denne i sommer.

1 kommentar:

Margrethe sa...

Jeg får sommerlengt når jeg ser bildene dine. Det er deilig å ha noe å glede seg til.
Ikke gi opp Bjørg! Jeg hadde nesten gjort det da en venninne kom med et A4-ark. Der sto det: 6 brødskiver (12 knekkebrød for dag), 3 glass lettmelk, 3 frukt og "rent" kjøtt- og fiskepålegg.
Fordel denne maten på 4 måltid, og spis middag i tillegg. Middag: 150 gr. fisk eller kjøtt (ikke farsemat), 2 små poteter (eller litt ris, litt pasta), og så mye grønnsaker du bare orker.
I tillegg skulle jeg "trimme" en halv time mer for dag (3,5 t i løpet av en uke) enn det jeg vanligvis gjorde.
Det ble en kamp for å få i meg all maten. Har aldri spist så mye før! Og der lå problemet. Jeg hadde "ingen" forbrenning.
Nå spiser jeg hver 3. time, karbo - proteiner og fett. Vekta fortsetter nedover sakte men sikkert.