torsdag 27. januar 2011

Mine Hosta på M


H. Mama Mia fikk jeg på et høstbyttemøte i Staudeklubben Vestfold i 2003, og den lyser opp der den står ved toppen av en trapp, og i enden av den første/eldste' hostawalken' min. en flott plante. medium i størrelse, og er sjelden angrepet av sneglene.

H. Marrakesh kjøpte jeg i England sist år, den er grønn i farge, og har en litt bølgete kant, litt smale blad, men ikke for smale. Skal være liten i størrelse.

Siden jeg har så mange nye, vil denne våren være veldig spennende. Våren synes imidlertid laaaaangt unna, siden det just nu vises minus 20,2 !!!! Akk og ve. Jeg blir nesten deprimert av denne kulda, men når jeg hører om regn nordover, er det kanskje like greit med kulde !!!!

3 kommentarer:

Marit sa...

Jeg ser av listene dine at det er flere hosta du har som jeg ikke har. Morsomt å se noen andre enn de jeg har selv. Kulde ja, den er jeg fryktelig lei jeg også. Får håpe at våren kommer tidlig i år.

Bjørg 47 sa...

Men du har såååååmange andre !!!! Jeg tenker veldig på planleggingen av hyttehagene mine, der de stooore skal få lov å holde til. Var inne på en dansk hostaside som solgte planter, tror jeg fant det på hagegal. Der var det en samling bilder av disse museørene, lekre, har du alle ??

Anne (Moseplassen) sa...

jøsses, minus 20? hvor i landet er det så kaldt?
Her i Oslo har vi hatt pinglekulde hele januar. Holkeglatt rundt husene med andre ord, men bedre enn 20 minus..

nydelig hostablomst :)
og god helg da Bjørg!